Ponúkame odpovede na najčastejšie sa opakujúce otázky ohľadne tvorby a publikovania natívnych článkov, videí a iných formátov v magazínoch patriacich pod Zoznam.sk.
Od dodania vyplneného briefu maximálne do 5 pracovných dní dostane klient návrhy tém s ich popismi. Od potvrdenia vybranej témy dostáva najneskôr do 5 pracovných dní výstup na spripomienkovanie a dohodnutie termínu publikovania. Proces sa môže predĺžiť podľa náročnosti tvorby obsahu (účasť na evente, cestovanie za respondentom, náročnejšia produkcia a podobne).
Základné ceny nájdete v našom cenníku. Cena sa však môže meniť podľa počtu objednaných výstupov, obdobia, náročnosti produkcie a podobne.
Vytvorenie návrhov tém, produkcia, publikovanie na hlavných pozíciách príslušného magazínu a cross promo cez top pozície na Topky.sk a Zoznam.sk, teasingové príspevky na sociálnych sieťach, pri článkoch garancia 10 000 prečítaní.
Článkom garantujeme čítanosť 10 000. Pri videách je odhad zložitejší ale podľa kampane vieme odhadnúť počet videní, prípadne podľa budgetu a typu promovaného produktu či služby aj garantovať dohodnutý počet videní.
Články a videá sú tvorené redaktormi, ktorí píšu či nakrúcajú pre jednotlivé magazíny alebo spolupracovníkmi, ktorým sa daná téma hodí. Výrobu korigujú a vedú skúsení editori. Svoj podiel na výborných výsledkoch má špecialista na real time optimalizáciu, ktorý sleduje výkon obsahu okamžite pri jeho publikovaní.
Keď klient prejaví záujem o spoluprácu, dostane od obchodníka na vyplnenie brief o produkte/službe. Následne na základe informácií z briefu tím zložený z editora a jedného či viacerých autorov vytvorí maximálne do 5 pracovných dní návrhy tém, ktoré dostane klient. Po výbere témy autor v úzkej spolupráci s editorom pracuje na obsahu. Prvú verziu dostáva klient na pripomienkovanie najneskôr do 5 pracovných dní. Po skonzultovaní a zapracovaní úprav prejde finálny text jazykovou korektúrou. Článok je publikovaný v dohodnutom termíne a optimalizovaný tak, aby dosiahol čo najlepšie výsledky. Do 7 dní od uverejnenia posielame klientovi report so základnými štatistikami.
Áno. My vám samozrejme radi poradíme, ktorý z magazínov by sa vzhľadom na ciele kampane a cieľovú skupinu hodil najlepšie.
Áno. Môže sa však stať, že téma nebude byť v súlade s obsahom daného magazínu, prípadne odhadneme, že by obsah s danou témou nemal dostatočný výkon a podobne. Vtedy poskytneme spätnú väzbu a rady ako tému prispôsobiť, prípadne čím by sme ju navrhovali nahradiť.
Nemôžeme garantovať čítanosť/pozretia obsahu, ktorý nevytvoríme a nestojíme si za ním na 100 %. Zároveň článok musí spĺňať štandardy jednotlivých magazínov, ktoré sa snažíme dôsledne dodržiavať. Ani natívny reklamný obsah by nemal vybočovať z radu a mal by byť prirodzenou súčasťou našich magazínov. Preto externe dodané články na top pozície neumiestňujeme.
Report posielame najneskôr do 7 pracovných dní od publikovania. Náhľady obsahu sú totiž zobrazované na rôznych pozíciách viac dní a tiež teasingové príspevky na sociálnych sieťach majú svoj výkon dlhšie ako 1 či 2 dni. Súčasťou reportov sú štandardne údaje ako počet prečítaní, priemerný strávený čas na stránke, počet preklikov (ak je meranie na našej strane) či výkon na príslušných sociálnych sieťach.
Áno. Je možné merať aj počty impresií impresnými meracími kódmi ako sú Gemius, Adform a podobne. Pokiaľ klient nedodá svoje kódy na sledovanie počtu preklikov z článku, používame platformu bit.ly, aby sme vedeli aj tento údaj v rámci reportu dodať.
Áno. My meriame cez platformu bit.ly. Je však možné dodať vlastné meracie kódy.
Áno. Je možné ich vložiť do textu na požadované slovné spojenia, odporúčame však najmä vloženie výzvy na akciu na koniec článku. Viac o preklikoch nájdete v tomto článku.
Využívame rôzne spôsoby od priameho spomenutia v texte cez fotografie či vyjadrenia odborníka v závislosti od cieľov klienta, typu produktu či služby, témy článku a podobne. Vždy je však podmienkou zachovanie natívneho charakteru obsahu. Viac o možnostiach si prečítajte v tomto článku.
Natívny článok považujeme predovšetkým za formát používaný vo fázach See a Think. Je teda vhodným formátom napríklad pri uvádzacích kampaniach. Výhodou oproti iným reklamným formátom je možnosť vysvetliť aj zložitejšie posolstvo. Sú však prípady, kedy môže natívny článok výborne fungovať aj na získavanie leadov či dokonca predaj produktov ako napríklad pri klientovi Ťuli Ťuli.
Našťastie po stovkách publikovaných natívnych článkov tento feedback nepoznáme. Téma a spôsob spracovania článku sú jasne komunikované už pred tvorbou obsahu. Menšie pripomienky či úpravy nie je problém zapracovať. Zatiaľ nevieme o tom, že by sme publikovali obsah, s ktorým klient nebol spokojný. Ak to tak bolo, budeme vďační aj za tento feedback – ozvite sa nám prosím.
Áno. Je dobré informovať o tejto požiadavke už na začiatku spolupráce, aby sme tomu vedeli prispôsobiť návrhy tém, odhadnutie dátumu publikovania a prípadne upraviť rozpočet.
Článok, listicle, reportáž, kvíz, rozhovor, video, podcast, kampaň na sociálnych sieťach a ďalšie. Ak máte špeciálnu predstavu, dajte nám vedieť a môžeme to spoločne prebrať.
Ak by ste mali nejakú inú otázku, ozvite sa nám prosím cez náš kontaktný formulár.