Ako vhodne spomenúť klienta v natívnom článku?

folder_openTipy

Ak má byť natívny článok efektívny, čitateľ by z neho mal získať informáciu o klientovi či jeho službe. Samozrejme, existujú výnimky z tohto pravidla, napríklad v prípade teasingových kampaní. Zväčša však chceme v človeku vzbudiť záujem alebo aspoň pozitívnu emóciu spojenú s danou značkou. A na to potrebujeme vhodným spôsobom dostať produkt alebo službu do článku.

V prvom rade si treba uvedomiť, že spomenutie klienta treba mať aspoň približne naplánované už pri rozmýšľaní nad zameraním článku. Našli sme výbornú a čitateľsky zaujímavú tému, ktorá však absolútne neposkytuje priestor na prirodzené zapracovanie klienta? Potom zväčša nie je vhodná pre natívny, ale skôr redakčný článok. Službu či produkt pritom do článku vieme dostať viacerými spôsobmi.

Vyjadrenie odborníka

Zväčša má efekt nielen z hľadiska spomenutia klienta, ale je aj pridanou hodnotou pre čitateľa. Odborník môže mať často „insajderské“ informácie, ktoré sú nové a zaujímavé. Fakt, že v článku hovorí za celé odvetvie, ho pritom stavia do pozície autority a predstaviteľa dôveryhodnej spoločnosti. Ideálne je, ak aj jeho titulovanie zodpovedá charakteru článku. Zväčša lepšie pôsobí titul „odborník zo spoločnosti XY“ ako „produktový manažér výrobku XY“.

Príklad: Ceny plynu pôjdu hore: O koľko viac zaplatíme a ako sa na zdražovanie pripraviť?

Fotografia

Najmä v prípade štýlových produktov ide o ideálny spôsob, treba však zabudnúť na klasické produktové fotografie na bielom pozadí. Whisky na dubovom stole, okolo ktorého sedia spokojní priatelia, vzbudí v čitateľovi celkom iný pocit ako nudná fotografia fľaše ako z e-shopu. Kozmetika tiež pôsobí lepšie v peknej kúpeľni či na toaletnom stolíku, elektrotechnika na primeraných miestach v byte a platobná karta pri peňaženke či platobnom termináli. Nie je na škodu nastaviť na fotografiu aj preklik na landing page.

Príklad: Majitelia bazénov, pozor: Týchto 5 vecí musíte robiť, aby ste ochránili svoju rodinu

 

Priama zmienka

V drvivej väčšine sa to naozaj vyplatí – svedčia o tom stovky, v niektorých prípadoch dokonca tisícky preklikov na landing page klienta. V ideálnom prípade je s témou článku bytostne previazaný, a tak je aj zmienka o produkte či službe v článku prirodzená. Je vhodné spomenúť konkrétne silné stránky a benefity. Vyhýbať sa treba neurčitým superlatívom typu „najlepší“, „jedinečný“ a pod., najmä ak nie sú podložené ďalším vysvetlením (v čom presne je najlepší, v čom je jedinečný…).

Príklad: Milionárom sa stal poštár, študent aj dôchodkyňa: Pozri, ako títo šťastlivci prišli k peniazom

​Video

Vhodnou možnosťou na účel predstavenia produktu alebo služby je aj video. Môže ísť o unboxing produktu, recenziu, vysvetľujúce video alebo napríklad videorecept. Dôležité je, aby aj tento typ obsahu čitateľovi niečo dal a nešlo len o klasické promo video. Produkty sú v ňom zväčša umiestnené nenútene, a keďže video sa k nim často „naplno“ priznáva, majú aj dosť priestoru na prezentáciu.

Príklad: VIDEO Tieto jednoduché zmrzlinové dezerty sú naozaj extra: Očaríte nimi rodinu aj známych

Grafika

Ak je možné z klientových dát spraviť peknú prehľadnú infografiku, prípadne ju už má hotovú, možno ju využiť aj v článku. Pekný graf či tabuľka dokážu vniesť aj do zložitejších problematík viac svetla a zároveň text graficky ozvláštnia. Samozrejme, ich obsah treba prispôsobiť cieľovej skupine. Ak ide o širokú verejnosť, vynechajte údaje, ktoré bežný človek nemá šancu chápať. Cieľom by malo byť jednoduché vysvetlenie faktov – ak by boli priveľmi komplikované, čitateľa skôr odradia. Je váš text zameraný viac na profesionálov? Ponorte sa do problematiky a údajov hlbšie a ukážte, že ste v danej oblasti naozaj odborník.

Príklad: Koľko si toho budeme môcť dovoliť? Takto budú vyzerať dôchodky o tridsať rokov

Klasické reklamné formáty

Banner v článku alebo branding urobí svoje, najmä ak v článku nechceme alebo z hľadiska témy nemôžeme klienta obsiahlejšie spomínať. Keď napríklad čítate o výbere nového kávovaru a článok je orámovaný brandingom spoločnosti De’Longhi, zrejme sa zvyšuje pravdepodobnosť, že práve táto značka napadne čitateľovi medzi prvými.

Príklad: Kupujeme kávovar: Vyberte si ten najlepší práve pre vás

​Všetko s mierou

Spomínané možnosti možno medzi sebou, samozrejme, aj kombinovať. Pokojne môžete využiť infografiku aj vyjadrenie odborníka či priamu zmienku. Treba však odhadnúť správnu mieru, čo je niekedy zložité a oplatí sa o tom poradiť s kolegami či dokonca s niekým mimo brandže. A popri zmienkach treba myslieť aj na to najhlavnejšie – aby článok čitateľa uspokojil a dal mu to, čo od neho čakal.

Chceli by ste vyskúšať spoluprácu? Máte otázky?

OZVITE SA NÁM
Tags:

Odporúčame

Menu