Maturita s Hashtagom je séria podcastov, v ktorej v odľahčenej forme sumarizujeme maturitné okruhy zo Slovenského jazyka a literatúry. Maturanti sa tak nemusia učiť len čítaním poznámok, ale tiež počúvaním spracovaných tém. Zároveň ide o nadčasový formát, ktorý vo forme podcastov nie je viazaný len na aktuálny rok, ale všetky budúce.
Aká je výhoda podcastov?
Popularita podcastov rastie, na Slovensku sú však ešte stále pomerne novou a málo objavenou sférou. My sme sa im rozhodli venovať, pretože majú viacero výhod. Sú osobnejšie, dokážu sa venovať konkrétnej téme a ľuďom sa spájajú s príjemne stráveným časom, a tak si na ne ľahko zvykajú.Zároveň je podcast veľmi mobilný. Človek ho môže vnímať pri chôdzi, šoférovaní, nákupe alebo upratovaní. Silnou stránkou sú aj vysoké čísla dopočúvanosti. Keďže väčšina podcastových aplikácií ponúka možnosť odberu, jednotlivé diely ľuďom neunikajú a sú neustále informovaní o nových častiach.
Z nuly až na vrchol
Štart podcastu 8. apríla bol naplánovaný tak, aby boli všetky epizódy prvej série dostupné študentom, ktorých v najbližších dvoch mesiacoch čakajú maturity. V čase pred akademickým týždňom sme zaznamenali výrazný nárast poslucháčov a podcast sa pravidelne objavoval medzi najpočúvanejšími podcastmi na Slovensku vôbec a to na oboch kľúčových podcastových platformách.
V rebríčku Apple Podcasts sa Maturita s Hashtagom objavila na prvom mieste a v maturitných týždňoch sa štandardne držala medzi prvými troma slovenskými podcastmi. Prvé miesto dosiahla aj na Spotify. To sa podarilo aj napriek veľmi špecifickému zameraniu a úzkej cieľovej skupine, keď sme v niekoľkých dňoch predbehli aj všeobecne zamerané podcasty denníkov SME a N.
Podcasty si maturanti mohli vypočuť aj na webe vďaka sekcii na mieru Maturita s Hashtagom a teasingovým článkom ku každej časti. Okrem toho ich samozrejme našli aj na všetkých významných platformách pre podcasty ako sú Spotify, Itunes či Soundtier a tiež na Youtube.
Oslovili sme každého štvrtého maturanta
Dáta z využitých podcastových aplikácií potvrdili, že 83 % poslucháčov je zo skupiny 18 až 22-ročných. Na Slovensku v roku 2019 maturuje 43-tisíc žiakov, a podľa štatistík sme oslovili takmer 12 tisíc poslucháčov, čiže určite aspoň každého štvrtého maturanta. Celkovo sme zaznamenali ku koncu mája 2019 cez 42 tisíc vypočutí na platformách Spotify a Apple podcasts. Tie za vypočutie podľa Chartable rátajú len počúvanie dlhšie než 1 minútu.
Okrem toho na Youtube kanáli Maturita s Hashtagom sme zaznamenali ďalších vyše 35 tisíc views/vypočutí a je predpoklad, že sme tak oslovili ďalšie stovky alebo tisícky maturantov v ich prirodzenom prostredí. A to bez akejkoľvek kampane na mieru či boostovania na sociálnych sieťach. Maturita s Hashtagom mala totiž medzi maturantmi výbornú odozvu. Zdieľali ju aj influencermi na sociálnych sieťach, maturanti ďakovali za vznik praktického materiálu, ktorý pomáha v príprave na skúšky a sami si ho medzi sebou posielali.
Možnosti reklamy pre klientov
Pre potenciálneho klienta sa otvára priestor na spojenie sa so značkou, ktorá bude hodnotná a vyhľadávaná každý rok pred maturitami. Okrem toho sa chceme v pokračovaní projektu zamerať nielen na samotných maturantov, ale aj mladších študentov stredných škôl, keďže im podcast môže pomôcť aj počas školského roka.
Maturita s Hashtagom ponúka potenciálnym klientom možnosť na pre-roll a mid-roll spoty v rámci podcastov, či už v rámci existujúcich alebo pripravovaných dielov, ktoré budeme spúšťať v priebehu roka (angličtina, čitateľský denník, dejepis, ekonómia…).