Natívna reklama má v dnešnej dobe už takmer v každej contentovej stratégii pevné miesto. Dobre pripravený a rozdistribuovaný výstup dokáže byť veľmi efektívny a prináša želané výsledky, v niektorých prípadoch dokonca aj z pohľadu konverzií predaja.
Zoznam.sk stál pri zrodení natívnej reklamy na Slovensku – prvé články sa veľmi úspešne publikovali už v roku 2016 pre klientov ako ZSE, DeLonghi či ČSOB. Jeho výhodou bolo od začiatku široké portfólio magazínov, ktoré postupne narástlo až na 20. Vďaka tomu dokáže pokryť rôznorodé témy a zároveň zabezpečiť výstupom čo najvyššiu čítanosť. Zoznam.sk ako prvý, a zrejme aj ako jediný na trhu, ponúka tiež garanciu 10 000 prečítaní natívnych článkov.
„Tvorbe a publikovaniu natívnych článkov sa venujeme roky, doteraz však chýbalo miesto, na ktorom by našli klienti či marketingoví nadšenci všetky informácie pod jednou strechou. Web Nativka.sk túto situáciu mení a ľudia sa na ňom môžu dozvedieť podrobnosti o publikovaní článkov na magazínoch z portfólia Zoznam.sk, ale aj zaujímavosti týkajúce sa natívnej reklamy všeobecne,“ hovorí hlavná editorka natívneho tímu Elena Zemková a dodáva:
„Okrem klasických článkov pre klientov pripravujeme rozhovory, kvízy, reportáže, video články či podcasty. Ciele pritom určujeme podľa požiadaviek klienta – v niektorých prípadoch ide o čo najväčšiu čítanosť, inokedy počet preklikov, počet interakcií a podobne. V minulom roku bola napríklad priemerná preklikovosť z natívnych článkov na landing page klientov 4,92 % a čitatelia v natívnych článkoch strávili priemerne niečo vyše 3 minút. Rekordérom v rámci čítanosti je tohtoročný článok pre klienta zo segmentu supermarketov, na ktorý si kliklo vyše 290 tisíc používateľov.“
Na Nativka.sk si čitatelia môžu prezrieť prípadové štúdie a užitočné tipy ohľadne natívneho obsahu, informácie o promovaní publikovaných článkov v našom portfóliu, ale aj odpovede na najčastejšie kladené otázky, napríklad „Ako dlho sa natív tvorí a aká je jeho cena?“.