Slováci milujú ankety a prieskumy a to najmä tie, ktoré sa ich osobne dotýkajú. Radi porovnávajú svoje názory či správanie s ostatnými, zisťujú, ako sú na tom v porovnaní s väčšinou, a ešte radšej sa vyjadrujú k témam, ktoré sa týkajú ich budúcnosti, peňazí či rodiny. Práve preto sme sa rozhodli vytvoriť nový formát – natívny prieskum, ktorý kombinuje obsah s reálnym zapojením čitateľov a dáva im priestor vyjadriť sa.
Desiatky tisíc oslovených čitateľov Topiek
Cieľom kampane bolo otvoriť tému doplnkového dôchodkového sporenia, ktorá je síce dôležitá, ale často odkladaná na neurčito.
V prvej fáze sme publikovali prieskum s otázkami pýtali sme sa v ňom:
- Aký si myslíte, že bude Váš dôchodok od štátu?
- Akú sumu mesačne si odkladáte na dôchodok?
- Akú možnosť na dôchodkové sporenie využívate najčastejšie?
Otázky boli spolu s klientom zvolené zámerne tak, aby v čitateľoch vyvolali potrebu zamyslieť sa nad vlastnou budúcnosťou. Do prieskumu sa zapojilo viac ako tisíc čitateľov Topiek.
Na úspešný prvý článok plynulo nadviazal druhý – vyhodnocovací, s publikáciou po troch týždňoch. Obsahoval vyhodnotenie prieskumu s prehľadnými grafmi. Čitatelia sa napríklad mohli dozvedieť, že až polovica opýtaných si odkladá na dôchodok pomocou tretieho piliera.
Tatra banka tak mohla prirodzene vstúpiť do obsahu ako odborný partner a ponúknuť riešenie – doplnkové dôchodkové sporenie, ktoré je vhodné začať riešiť čo najskôr.

Výsledky kampane trojnásobne prekonali jej garancie
Anketový článok si prečítalo viac ako 39 000 ľudí. Garancia natívneho článku je pri tom 10-tisíc prečítaní. Do ankety sa reálne zapojilo 1 091 respondentov, čím sme získali dostatočný súbor dát, ktorý ďalej poslúžil ako základ pre vyhodnotenie.
Aj vyhodnocovací článok dosiahol výborné čísla – viac ako 27 000 prečítaní. Ďalšie tisícky ľudí sme oslovili cez sociálne siete, primárne na facebookovom kanáli Topiek. Priemerná doba čítania oboch článkov sa pohybovala okolo jednej minúty.
Článok | Prečítania | Priemerná doba čítania článku | Zapojenia do ankety | Zásah na FB |
ANKETA: Slováci môžu mať na dôchodku o 100-tisíc eur viac: Stačí začať včas a využiť tento nástroj | 39 338 | 0:58 | 1 091 | 4 000+ |
VYHODNOTENIE: Očakávame vysoké dôchodky: PRIESKUM ukázal, že polovica ľudí využíva tento nástroj | 27 044 | 0:55 | – | 2 300+ |
.
„Sme radi, že sa ľudia postupne viac zaujímajú o formy dôchodkového zabezpečenia, ktoré majú vo svojich rukách. Výsledky kampane s číslami zapojených nás preto potešili. Výsledky ankety, z ktorej vyplynulo, že takmer štvrtina ľudí si na dôchodok neodkladá, už menej, no veríme, že aj tie sa postupne aj vďaka podobným kampaniam zlepšia,“ povedal Marcel Haniš, vedúci oddelenia produkt manažmentu DDS v Tatra banke.