Raiffeisen banka pôsobí 10 rokov na plne saturovanom slovenskom bankovom trhu. Má už svoje stabilné miesto vďaka účinnej a intenzívnej akvizícii v pobočkovej sieti, efektívnej marketingovej stratégii a aj vďaka silnému medzinárodnému zázemiu. Že tento prístup banke funguje, dokazujú aj prieskumy z niekoľkých posledných rokov, podľa ktorých má Raiffeisen banka najspokojnejších klientov.
Je to zároveň náš klient, s ktorým v oblasti natívneho obsahu spolupracujeme už dlhodobo. Pred časom sme sa dohodli na zmene štýlu natívnych článkov na Topkách a skúsili sme ich prispôsobiť ešte viac nášmu médiu. „Po osvedčenej spolupráci s portálom topky.sk sme sa rozhodli skúsiť prispôsobiť tonalitu obsahu celkovému formátu topky.sk a vniesť do článku aj trochu senzácie v zmysle štylizácie a podporiť tak ešte viac natívnosť článku. Zafungovalo to a komunikačné parametre, ktoré sme si zadefinovali, zaznamenali nárast. Odvtedy už spolu pripravujeme len „senzačné“ články s nadštandardnou čítanosťou😊,“ vysvetľuje Miroslava Vágnerová, Senior Brand Manager z Raiffeisen banky.
Ciele kampane
Zatiaľ posledný natívny článok pre klienta Raiffeisen bank sme pripravovali v polovici septembra. V poslednom čase banka zaznamenala rastúci dopyt po krátkodobom, bezpečnom a zároveň atraktívnom zhodnotení voľných peňazí. Cieľom článku bolo osloviť tých, ktorí majú na svojich bežných účtoch rezervy na horšie časy alebo nečakané výdavky a nechcú o ne prísť v dôsledku inflácie, ktorú vyvolali udalosti posledných mesiacov a rokov. Sekundárnym cieľom bolo podporiť akvizíciu klientov cez otvorenie si Parádneho účtu. Navrhli sme preto pomerne krátky text, v ktorom sme jednoduchým jazykom vysvetlili, čo je Viazaný vklad, aké sú jeho benefity a ponúkli v tej dobe bezkonkurenčný úrok na bankovom trhu. Na koniec článku sme umiestnili CTA button s preklikom na úrokovú kalkulačku.
Cieľová skupina
Cieľovou skupinou natívu boli, tak ako pri väčšine natívnych článkov Raiffeisen bank, bežní ľudia žijúci v okresných alebo malých mestách, v produktívnom veku, ktorí riešia klasické veci v rodine, práci a v oblasti financií. „Pri mediálnom plánovaní produktových kampaní s aktuálnym benefitom vždy zvažujeme, či vieme s produktom a jeho benefitom daných ľudí osloviť aj cez článok, ktorý by im možno mohol uľahčiť nejaké rozhodovanie v oblasti financií, poradiť a byť nápomocný v životných situáciách, či už plánovaných alebo neočakávaných. Sme toho názoru, že ak čitateľa článok upúta štýlom a obsahom a má z neho dobrý dojem, je tam veľký predpoklad, že bude značku vnímať pozitívne. Môže to byť prvý, ale veľmi rozhodujúci krok k tomu, aké bude jeho nákupné správanie hneď po prečítaní článku alebo v budúcnosti, ak sa bude rozhodovať medzi viacerými konkurenčnými ponukami,“ dodáva Miroslava Vágnerová.
Výsledky
Článok sme zverejnili v utorok 20.9. ráno. V priebehu jediného týždňa si ho na Topkách prečítalo takmer 53 000 používateľov a v priemere strávili na článku 2:02 min. „Vysoká čítanosť článku sa pretavila až do 4 200 návštev webu s vysokou kvalitou. Miera odchodov z webu bola na úrovni len 29 % a používatelia trávili na webe skoro 1:30 min. Zároveň nám z tejto komunikácie padlo 15 odoslaných formulárov,“upresňuje Miroslava Vágnerová. Dodáme, že článok zbiera leady doteraz, aktuálne je čítanosť článku na 54 000.
Popis | Štatistika |
---|---|
Zobrazenie článku (počet prečítaní): | 52 994 |
Čas strávený na článku: | 2:02 |
Počet preklikov na webovej stránke klienta: | 4 200 |
Čas strávený na webovej stránke klienta: | 1:30 |
Miera odchodov z webstránky klienta: | 29 % |
O spolupráci s natívnym tímom Topky.sk
„Na spolupráci s portálom topky.sk si cením najmä ich odborne – ľudskú autentickosť, ktorú do tvorby článkov vnášajú. Uvedomujeme si, že koncipovať komerčný článok natívne a následne aj „natívne premostiť“ do predstavenia benefitu produktu značky nie je jednoduchá záležitosť a Topky to doteraz zvládli vždy veľmi dobre, hodnotí spoluprácu Mirka Vágnerová z Raiffeisen banky a uzatvára: “Myslím si, že obe strany vieme a rozumieme tomu, že pripraviť úspešný natívny PR článok pre nejakú značku stojí na dvoch základných pilieroch. Prvý je pripraviť kvalitný brief na strane klienta a druhý správne porozumieť tomu, čo chce klient prostredníctvom článku čitateľom povedať, čo má za úlohu redakcia. V našej spolupráci to funguje😊 Takisto záverečné dolaďovačky vnímam ako tímovú prácu klienta a redakcie, vieme sa inšpiratívne navzájom dopĺňať. A nie je to len môj pocit, ale svedčí o tom aj vysoká čítanosť, nárast návštevnosti webu RB a pozitívne vnímam aj to, že ľudia s našimi článkami začínajú interagovať formou diskusie pod článkom.“
Zhrnutie
Čo teda prispelo k výborným výsledkom tohto natívneho článku?
- kvalitný brief od klienta
- aktívna spolupráca redakcie a klienta
- atraktívny produkt
- správny “match” medzi portálom a cieľovou skupinou
- tonalita článku v súlade s celkovým formátom média
- primeraná dĺžka textu
- výrazný CTA button
Prečítajte si tiež, ako sme obyčajný kvíz využili na pritiahnutie pozornosti v náborovej kampani.