Zoznam má širokú paletu magazínov rôzneho zamerania. Túto diverzitu publika sa rozhodla využiť aj Kooperativa. Počas leta bol hlavným komunikovaným produktom AutoMat – širokospektrálne poistenie vozidiel. Klient sa však rozhodol nekomunikovať ho cez spravodajské články.
Témou bola bezpečnosť na cestách
Povinné zmluvné poistenie riešia všetci vodiči každý rok. Aj keď sa môže zdať, že v rámci tejto témy sa nedá vymyslieť nič nové, klientovi sme ponúkli v rámci návrhov kampane kvízy na rôznych magazínoch. Nakoľko sme chceli osloviť všetkých, teda od začínajúcich vodičov až po tých skúsených, spájať ich mala spoločná téma – bezpečnosť na cestách.
Dva kvízy pre dve rôzne cieľové skupiny
Aby sme AutoMat komunikovali všetkým vodičom, bolo dôležité vybrať správne magazíny. Kooperativa sa rozhodla publikovať dva kvízy a to nasledovne:
- Bezpečnostný kvíz na Hashtag.sk, ktorí čítajú najmä mladší vodiči a mohli si otestovať svoje vedomosti o bezpečnosti na cestách.
- Personálny kvíz na PlniElanu.sk s publikom skúsenejších vodičov, ktorí mali možnosť zistiť, akým typom vodiča sú podľa reakcií na pilotné situácie.
Oba magazíny majú pritom veľmi široké zameranie. Hashtag.sk sa venuje lifestylu mladých ľudí, do ktorého však auto-moto segment jednoznačne spadá. PlniElanu.sk je skôr rodinne orientovaný magazín, avšak tiež so silným zastúpením tém o autách, ktoré k rodinnému životu jednoznačne patria.
50-tisíc čitateľov a vysoký strávený čas v článkoch
Výsledok kampane bol veľmi pozitívny. Oba kvízy nielenže prekonali garantovanú čítanosť 10 000 prečítaní, ale ju viac ako dvojnásobne prekročili. Kvíz na PlniElanu.sk mal 22 540 prečítaní, kvíz na Hashtag.sk dokonca 27 674. Spoločne teda články dosiahli viac ako 50-tisíc oslovených čitateľov naprieč vekovými hranicami.
Nesledovali sme však len samotné prečítania. Oba výstupy mali aj vysoko nadpriemerný čas strávený čítaním. Ten sa podľa štatistík dostal v prípade PlniElanu.sk na 2:31 a v prípade Hashtag.sk až na 2:56. Zo štatistík tiež vyplýva, že niektorí čitatelia sa skúšali testovať opakovane.
No a poslednou nami meranou metrikou bol dosah na sociálnych sieťach. Aj v tomto prípade kvízy zaujali mimoriadne dobre a spoločne oslovili cez 82-tisíc ľudí.
Spokojnosť klienta aj agentúry
Kampaň zameranú pre bezpečnosť ohodnotila Kooperativa nasledovne: „Téma bezpečnosti cestnej premávky, či povinného poistenia a havarijného poistenia, sa týka všetkých motoristov a my veríme, že sa nám podarilo upozorniť na túto dôležitú tému a zároveň dať do pozornosti náš produkt, v ktorom kombinujeme obidve tieto poistenia,“ hovorí Zlatica Hartmanová, manažérka marketingovej komunikácie, Kooperativa poisťovňa.
„Pomocou portálov PlniElanu.sk a Hashtag.sk sme chceli osloviť motoristickú verejnosť, ktorá nečíta špecializované motoristické časopisy, ale zaujíma ich téma bezpečnosti na cestách, čo priamo súvisí s povinným a havarijným poistením. Veľmi slušná čítanosť nám len potvrdila naše rozhodnutie spolupracovať s oboma portálmi,“ hovorí Vladimír Kmec, digital consultant v agenúre Zenith.