Vasco Electronics S.A. je výrobca profesionálnych elektronických prekladačov. Cieľom našej natívnej kampane bolo osloviť cestovateľov aj ľudí, ktorí aktívne hľadajú riešenie na prekonanie jazykovej bariéry.
Prostredníctvom článkov na Topky.sk sme chceli ukázať praktické využitie zariadenia v reálnych situáciách, vysvetliť rozdiel medzi aplikáciami a fyzickým prekladačom a priviesť na web klienta relevantných návštevníkov. Kampaň nakoniec priniesla výsledky, ktoré výrazne prekonali benchmarky natívnej reklamy.
Dva natívne články na Topky.sk
Každý z dvoch natívnych článkov cielil na mierne odlišnú skupinu čitateľov a pracoval s produktom iným spôsobom. Prvý bol zameraný lifestylovo na cestovanie a prirodzene zaradil prekladač Vasco medzi praktických pomocníkov, ktorí riešia bežné problémy na cestách. Značka sa v ňom objavila nenútene, v kontexte situácií, ktoré ľudia zažívajú pri dovolenkách či výletoch.
Druhý článok bol postavený výrazne produktovo. Priamo vysvetľoval čitateľom, ako si vybrať správny prekladač na každú príležitosť. Porovnával možnosti, vysvetľoval rozdiely medzi aplikáciami a zariadením a priamo pomenoval benefity prekladača od Vasco Electronics S.A. Tento typ obsahu cielene oslovil publikum so silným nákupným zámerom.
Dvojnásobne prekročená garancia a výrazne vysoké CTR
Oba články dosiahli nadpriemerné výsledky, a to najmä v čítanosti a CTR. Lifestylový článok si prečítalo viac ako 22-tisíc ľudí a priniesol CTR na úrovni 12,1 %, čo je veľmi dobrý výsledok pri obsahu zameranom na cestovanie a praktické tipy.
Produktový článok zaujal ešte výraznejšie. Prečítalo si ho takmer 21-tisíc čitateľov a dosiahol CTR až 26 %. Ide o hodnotu, ktorá vysoko prevyšuje priemer natívnych kampaní, najmä a to v segmente technologických produktov.
| Prečítania | Priemerný čas v článku | CTR | FB dosah | |
| Lifestyle článok: Cestujete na dovolenku? Bez týchto vecí ani na krok – pomôžu vám v každej situácii! | 22 584 | 1:08 | 12,1% | 6 200+ |
| Produktový článok: Podľa čoho si vybrať prekladač jazykov? Zabudnite na aplikácie, toto riešenie pomôže každému | 20 851 | 1:13 | 26% | 4 100+ |
Prínos pre čitateľov aj pre klienta
Spokojnosť nám potvrdil aj klient. „Články sú kvalitné a veľmi dobre zapadajú do našej komunikácie, ktorá zdôrazňuje hodnoty ako pokoj a sloboda. Text čitateľom prináša pocit pokoja, dôvery a starostlivosti, zároveň ich motivuje objavovať nové dobrodružstvá. Funkcie zariadenia sú navyše prirodzene zakomponované do príbehu, ukazujú sa v situáciách z bežného života, čo je pre nás veľmi dôležité. Odzrkadľuje sa to aj na čase strávenom na stránke článku, ktorý bol v oboch prípadoch viac ako jednu minútu,“ hovorí Lenka Čepelová, Head of Region, Central & Eastern Europe.
Klient si pochvaľoval aj dosah článkov. „Výsledky kampane sú veľmi dobré. Dosiahli sme to, čo sme očakávali, a dokonca ešte viac. Kvalitný obsah mal silný vplyv na výsledky, čo je pri content marketingu mimoriadne dôležité. Oba články mali vplyv na návštevnosť webu, pričom v deň publikácie sme zaznamenali výrazný nárast, ktorý pretrval ešte niekoľko nasledujúcich dní. To sa následne premietlo aj do zapojenia používateľov a viedlo ku konverziám,“ doplnila Lenka Čepelová.







