Ako pripravujeme natívny článok? Témy na mieru sú základom úspechu

Príprava natívnych tém

Ak chce klient predstaviť potenciálnemu zákazníkovi svoj produkt, v mnohých prípadoch je preňho ideálnym riešením natívny článok. Na pomerne veľkom priestore vieme odprezentovať všetky jeho výhody a to v rôznych zaujímavých formátoch. 

Dnes už natív dávno nemusí byť len článok – či už písaný produktovo, lifestylovo alebo spravodajsky. Vďaka interaktívnym prvkom vieme pripraviť aj natívne testovanie, recepty, obľúbené kvízy alebo reportáže. To všetko obohatené galériami obrázkov, vloženým videom či anketou. 

Čím konkrétnejšie zadanie, tým lepšie návrhy témy 

Ešte pred samotnou prípravou kreatívy posielame klientovi brief. Ide o krátky formulár, v ktorom nám stručne predstaví komunikovanú novinku, jej benefity, ideálne aj slabé stránky a štýl, akým by ju chcel čitateľom predstaviť. Na základe briefu pripravuje náš natívny tím formáty, témy aj kanály, ako vieme zadanie spracovať. 

Máme za sebou už stovky úspešných kampaní pre desiatky najväčších klientov na trhu. Taktiež vieme, čo čitatelia radi čítajú na jednotlivých magazínoch. Podľa našich dlhoročných skúseností tím pripraví minimálne tri možnosti komunikačného mixu aj s konkrétnymi riešeniami, dosahom a cenami. 

Širšie témy, ako napríklad “Hudba a bezpečnosť za volantom: Pozrite, ktorým pesničkám sa treba v aute radšej vyhnúť,” môžu osloviť veľké množstvo ľudí, vrátane tých, ktorí o kúpe auta neuvažujú, no informácia o bezpečnostných vychytávkach auta môže zasiahnuť široké publikum. Naopak, špecifickejší článok, ako “Kupujete nové auto? Tieto prvky pre vašu bezpečnosť by určite malo mať,” možno nebude mať takú vysokú čítanosť, ale cieli priamo na tých, ktorí aktuálne zvažujú kúpu auta,“ hovorí Barbora Kalčoková, špecialistka natívneho obsahu v Zozname. 

V ideálnom predstihu 

Tak ako každá kvalitná kreatíva, aj príprava natívneho článku zaberie nejaký čas. Od vyplneného briefu so zadaním po vytvorenie kreatívneho riešenia nám tvorba zaberie 3 – 5 pracovných dní podľa obsadenosti. Najvyťaženejším obdobím je spravidla to predvianočné.  

„Finálne rozhodnutie o téme je na klientovi, snažíme sa však zabezpečiť rôznorodosť v spracovaní. Rovnako vytvárame témy, ktoré zapadajú do aktuálne rezonujúceho obsahu médií,“ dodáva Barbora Kalčoková. 

Taktiež tvorba článku trvá 5 pracovných dní, nakoľko text prechádza očami viacerých skúsených copywriterov. Po zapracovaní pripomienok a finálnom schválení článku prichádza na rad jeho publikácia. Ak bude článok uverejnený na inom magazíne ako na Topkách, aj v tomto prípade má garantované prezdieľanie na Topky.sk aj na sociálne siete v deň publikácie. Report, teda výsledky kampane, posielame po 7 kalendárnych dňoch od zverejnenia. 

Nerozhodným pomôžeme 

Čo robiť v prípade, keď klient nevie, či je natívna kampaň vhodná aj preňho? V Zozname sa snažíme byť proaktívni a klientom predstavovať nápady aj bez konkrétneho zadania. Presne preto pravidelne pripravujeme príkladové témy z rôznych segmentov vhodné pre rôzne magazíny. 

Klient si vďaka nim môže pozrieť témy a formáty, ako vieme čitateľom odkomunikovať (možno) aj jeho produkt či službu. Možno sa inšpiruje a zistí, ako chce ďalej postupovať, alebo si zvolí príkladový formát, do ktorého len dosadíme konkrétne riešenia pre jeho kampaň. Témy, ktoré si naši klienti vyberú, už nikomu ďalej neponúkame a vždy vytvárame originálne a zaujímavé nápady. 

Odporúčame

Menu