Aj natív mimo Topiek vie doručiť veľkú čítanosť: Aké má výhody?

Príprava natívneho článku

Natívne články sú veľmi účinným marketingovým nástrojom na zasiahnutie veľkého množstva čitateľov za pomerne krátky čas. Komunikujú s potenciálnymi zákazníkmi, ktorých priamo oslovujú a predstavujú konkrétne produkty, služby či iné novinky. 

Napriek tomu klienti často využívajú najmä hlavné kanály jednotlivých vydavateľov. V rámci Zoznamu to je publikácia na webe Topky.sk. Je pravdou, že majú zďaleka najväčšiu čitateľskú základňu, no tá nie vždy určuje aj úspech natívu. Publikácia na špecifickom magazíne môže preto často dosiahnuť oveľa kvalitnejšie výsledky. 

Diverzifikácia publika 

Každý magazín má svoju čitateľskú cieľovku. Tá sa líši vekom, pohlavím, dosiahnutým vzdelaním, kúpyschopnosťou a najmä záujmami čitateľov. Špecifické redakcie pripravujú obsah pre špecifické publikum, ktoré je diverzifikované. Napríklad ľudia zaujímajúci sa o svet financií čítajú magazín Openiazoch.sk, iní hľadajú cestovateľské tipy na Dromedár.sk a ďalší starostlivosť o svoje zdravie na Vyšetrenie.sk. 

Topky.sk číta viac ako 1,8 milióna čitateľov mesačne. Ide o ľudí rôznych vekových skupín, s rôznou kúpyschopnosť aj rôznymi záujmami. Na rozdiel od Topiek majú špecifické magazíny oveľa jasnejšie zadefinovanú cieľovku a klienti vďaka tomu vopred vedia, kto si natívne články prečíta. 

Nedávno mal u nás kampaň s tromi natívmi klient De’Longhi. Chcel staršej cieľovke komunikovať nový rad svojich kávovarov. Namiesto Topiek si zvolil publikáciu na magazíne PlníElánu.sk, ktorý číta práve tá skupina ľudí, ktorú klient hľadal. Aj vďaka tomu mala kampaň takmer dvojnásobný dosah oproti stanoveným KPI. 

Rovnako sa tak stalo v prípade klienta Tatra banka. „Tatra banka, náš dlhoročný klient, sa rozhodol posilniť svoju kampaň zameranú na kreditné karty aj prostredníctvom natívnych formátov. A keďže išlo o produkt, ktorý zákazníci často využívajú počas cestovania, zvolili sme natívny článok na cestovateľskom magazíne Dromedár.sk. Vďaka správnemu výberu sme tak oslovili cieľovku, ktorá produkt vyhľadáva najviac,“ hovorí Barbora Kalčoková, špecialistka natívneho obsahu v Zozname. 

Rovnaká garancia aj prezdieľanie 

Z hľadiska čítanosti chce mať klient vždy vopred dohodnuté garancie. Preto počas publikácie na každom jednom magazíne, ktorý patrí pod Zoznam.sk, garantujeme minimálne 10 000 prečítaní. Aj na magazíne s menším dosahom ako majú Topky vieme doručiť za rovnaký čas veľmi vysoký traffic. 

Rozumieme, že pre klientov je niekedy publikovanie na Topkách viac o referencii ako o samotnej čítanosti. Preto aj pri publikácii na inom našom magazíne prezdieľame článok na Topky.sk, ako aj na jeho Facebook kanáli s viac ako 400-tisíc odberateľmi. O faktor referencie teda klient zaručene nepríde. 

Spätné odkazy vo viacerých magazínoch 

Každý natívny článok píšeme na mieru a tone of voice prispôsobujeme jednotlivým magazínom. Výhodou publikovania na rôznych magazínoch je aj zlepšenie výsledkov vyhľadávania vďaka SEO. Prekliky v článkoch ani samotné natívy na magazínoch po ukončení kampane nevymažeme a slúžia ako spätné odkazy pre Google. 

Odporúčame

Menu